19 januari 2012

Bara för gullig!

Gårdagen började med att jag vaknade på fel sida, kände mig ej hundra, inte i mitt esse med andra ord.

Därför måste jag måste få berätta om kanske världens sötaste kund jag hade igår som vände på min dag och gjorde den fantastisk. 

En kvinna kommer in i butiken, kikar omkring och har härlig dialekt. Fastnar för en röd lackväska som hon ska ge bort i present. Hon klämmer och känner och beundrar väskan, men vill ändå ta sig en liten funderare, säger att hon ska gå bort till Gunnarsson konditori och köpa lite macarons. Jag frågar då om dessa är bra där, då jag tidigare köpt på Gateu och varit ganska missnöjd. Hon berömmer dom som om dem vore hennes käraste ägodel och ger sig iväg.

Tillbaka kommer hon med macarons även till mig i en liten påse, rosa med hallonsmak, krispiga, men ändå sega och fluffiga på samma gång. Hon uttrycker sig, här ska du få smaka på riktigt goda macarons och ger mig påsen.

Jag höll på att ramla baklänges, att det finns så fina människor som gör sådant. Hon kanske kände att jag verkligen behövde detta denna dag!? Vem vet! Hon gjorde iaf min dag helt enkelt!

Hoppas du som gjorde detta för mig, läser detta och tar åt dig vilken fin människa du är!

//Matilda 


Translate:
Yesterday started not good, I woke up on the wrong side, felt not hundreds, not in my ideal I in other words.

Therefore, I must tell you about perhaps the world's cutest customer I had yesterday, which turned on my day and made it fantastic.

A woman comes into the store, check around and has a lovely accent. Stuck for a red lacquered bag that she should give as a present. She squeeze and feels and admire the bag, but would still like to get a little think. She says that she will go away to Gunnarsson bakery and buy some macarons. I wonder if these are good there, as I previously purchased the Gateu and been quite satisfied. She praises them as if they were her dearest possession, and leave.

Back she comes with macarons even to me in a little bag, pink with raspberry flavor, crunchy, yet chewy and fluffy at the same time. She expresses herself, here you will get a taste of really good macarons, and give me the little bag.

That there are such good people who do these things, amazing. Maybe she felt I really needed this today!? Who knows! She did anyway my day wonderful!
Hope you read this! Thanks!
/ / Matilda

2 kommentarer: